New Access Hub, signal strength

  • 2
  • Problem
  • Updated 1 month ago
My new Access hub has detected a 3N1 weather station, I guess someone just installed it.  Since then I noticed the signal strength detected by the hub is constantly changing from 4 to 0 on all the devices.  Is this due to the new 3N1 being detected on the hub?  BTW I use a 5N1.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes

Posted 6 months ago

  • 2
Photo of Mirwin2

Mirwin2

  • 203 Posts
  • 26 Reply Likes
I have noticed a dramatic fluctuation as well occasionally for some reason. Mine picks up another 5-in-1 and a tower sensor as did the SmartHub, but never noticed a fluctuation with the SmartHub like I did with the Access. The Access is in the same exact spot the SmartHub was. The other day the two farther neighbors' sensors had full reception and mine dropped from 4 to 0 and my sensor is in the Access's line of site about 20 feet away and much closer. At that same time the my sensor dropped to 0, I had 0.4 inches of phantom rain show up on My Acurite/WU, but not my display. It definitely did not rain because the sky was clear and completely dry out. My display was correct, but the what was coming through the Access. I haven't had this occur since, as far as I know. We'll see. Here are some screenshots from when this occurred.
(Edited)
Photo of AcuRite Jennifer

AcuRite Jennifer

  • 11801 Posts
  • 536 Reply Likes
Hello Mirwin2,

Are you still having an issue with the signal strength on My AcuRite?
Photo of Mirwin2

Mirwin2

  • 203 Posts
  • 26 Reply Likes
No, I've been good since I posted here. Thanks.
Photo of AcuRite Rachell

AcuRite Rachell, Employee

  • 6248 Posts
  • 199 Reply Likes
Hello Mirwin2,
We are happy to hear everything is running the way it should. Please let us know if you have any questions. Thank you.
Photo of Bill Renew

Bill Renew

  • 4 Posts
  • 0 Reply Likes
Mine showed 2" when there was no rain.  Still having signal strength issues.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Now my 5N1 is not being read as a device in My Acurite,  this is too much what next.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
I removed the batteries on all my devices and re-installed the same and now my signal is 4 again  very strange .
Photo of AcuRite Jennifer

AcuRite Jennifer

  • 11801 Posts
  • 536 Reply Likes
Hello Jim,

Are you still having an issue with the signal strength on My AcuRite?
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Access down again, the old smart hub working with no problems, all I get is a red blinking light with Access.  Hoe do I get a refund?
Photo of AcuRite Jennifer

AcuRite Jennifer

  • 11801 Posts
  • 536 Reply Likes
Hello Jim,

We are sorry to hear you are having some issues. Do you have the batteries in the AcuRite Access as a back up? What is the name brand of the batteries you are using? Do you have the Access plugged directly into the router, or are you using a port or switch? What is the model number of the hardware you are using (router, or switch)? Who is your internet service provider? What type of internet service do you have?   If you are getting a red pulsing light it is showing that there is no network connection.  We can see that your smartHUB was offline and came online this morning as well around 7:20am. Did you have an internet outage? We do have a 90 day return policy on our products. They must be in the original packaging.  We would be happy to assist you with your product. Please let us know how you would like to proceed.
(Edited)
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Perhaps I just have a lemon,  can it be replaced?
Photo of Bill Renew

Bill Renew

  • 4 Posts
  • 0 Reply Likes
yeah, good luck with a refund with restrictions like that.  Wish I could too.  Turn in the whole 5n1 and go back to my Ambient.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
I took my old smart hub offline to see if access would fail, it did the old smart hub booted right up again.  New lithium Batts in access,  it seems to go offline at random where the old smart hub stays working.  Nothing changed with my router why should it work and then go offline?  if the router was not set right it would not work at all.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Yes Batts. no not unplugged same questions, little in the way of a solution
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Once again no signal from Access and as before the old smart hub works just fine.  What a shame new product with so many problems.  Might be time to change to another weather station, one that works.
Photo of AcuRite Jennifer

AcuRite Jennifer

  • 11801 Posts
  • 536 Reply Likes
Hello Jim,

Please provide us with the date and time the Access lost connection so we can take a look at your account. Thank you.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
I'm tired of answering all the same questions, sorry that's how I feel.
Photo of AcuRite Jennifer

AcuRite Jennifer

  • 11801 Posts
  • 536 Reply Likes
Hello Jim,

We are sorry you feel this way. We need this information to be able to assist you with your account. Thank you.
Photo of John Z

John Z

  • 903 Posts
  • 188 Reply Likes
Jim,


Get into the Access splash page and check the UTC clock time posted there in the sensor list. It should not be off by more than a minute. If it is significantly different from true UTC, click on the Save and Restart button on the splash page. When Access recovers and you refresh the splash page, time should now be correct.

Report back on what you see. Another user with troubles similar to yours repeatedly tried this experiment , and we concluded that the real time clock in his device was running 3X fast!
https://support.acurite.com/acurite/t...
(Edited)
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Done that a number of time with no positive results,  it's just a POS hub.
Photo of Nathan Ballou

Nathan Ballou

  • 1 Post
  • 0 Reply Likes
Leave the batteries out, get a digital timer outlet and program it to turn the power off once or twice a day for one minute.  That solved the reception dropping on my access receiver.  These devices are poorly designed and/or really bad programming.  I would switch to another brand if I had the money.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Another sensor dropped out,  had to remove the batteries and reinstall now Access see it again, what a POS.
Photo of AcuRite Rachell

AcuRite Rachell, Employee

  • 6248 Posts
  • 199 Reply Likes
Hello Jim,
Looking at your account it appears that you haven't had a disconnection in quite awhile. Does this issue continue? Thank you.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Take a look, failed all weekend.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
Failed again last night.
Photo of Jim Ace

Jim Ace

  • 169 Posts
  • 25 Reply Likes
The issue continues.
Photo of Michael Lunsford

Michael Lunsford

  • 1 Post
  • 0 Reply Likes
I'm having all sorts of intermittent issues as well on my new smart hub with the My Access app.  Randomly goes from excellent signal strength to no connection, sometimes will stay disconnected for days only to reconnect again for a few hours then disconnect.  Only way to bring it back up is to cycle power.